Een doordacht HR-beleid maakt gelukkige mensen in onderwijs?! - live online nascholing
Goede leerkrachten in je school halen en houden, gevestigde waarden verzorgen zodat ze zich blijven goed voelen in een veranderende onderwijswereld… Het HR-beleid in een school was er vroeger eentje van kiezen, aanwerven, en benoemen. Dit is wel serieus veranderd de laatste jaren. Hoe kan je binnen de realiteit van onderwijs een beleid uitbouwen om het menselijk kapitaal dat onze leerkrachten vormen, te begeleiden en te versterken? Een gelukkige leerkracht is immers een betere leerkracht.
Programma
Je gaat aan de hand van een theoretisch kader en een paar concrete casussen aan de slag om een diagnose te stellen van wat reeds bestaat in je school en waar je nog verder werk kan van maken om een echt waarderend personeelsbeleid op poten te zetten.
We beginnen bij de aanwerving. Hoe maak je van je school een sterk merk?
Hierna kijk je naar de aanvangscoaching. Naast een goede opvang, is het cruciaal een echte coaching op poten te zetten om startende leerkrachten en zij-instromers te begeleiden naar een duurzame loopbaan in het onderwijs.
En welke mogelijkheden bieden we aan leerkrachten die al een mooie carrière in het onderwijs hebben? Hoe hou je hen gemotiveerd aan de slag?
Doel van de dag: een diagnose van je personeelsbeleid en ideeën verzamelen om een personeelsbeleid verder uit te bouwen tot een echt HR-plan.
Dagverloop:
Start 9.30u (opstart 9.10u om iedereen te kunnen ontvangen)
Pauze 11.00u tot 11.15u
Middagpauze 12.30u tot 13.15u
Pauze namiddag 14.30u tot 14.45u
Doelstellingen
Je kan de verschillende noden onderscheiden in het lerarenkorps.
Je kan binnen de krijtlijnen van onderwijs een inspirerend HR-beleid voor jouw school opzetten.
Je kan daartoe concrete stappen zetten op maat van de verschillende noden.
Doelgroep
Directies, adjunct-directies, beleidsmedewerkers, TAC, graad-coördinatoren, medewerkers personeelsdienst.
Begeleiding
Soetkin Vercruyssen heeft ruime ervaring als leerkracht en graadcoördinator in het Oscar Romerocollege te Dendermonde.
De laatste jaren heeft ze zich vervolmaakt als coach en trainer.
Praktisch
Cursuscode:
20/DR/243ABeperkt aantal deelnemers!
Jouw bijdrage: 126 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 5 februari 2021 |
09:30u |
16:30u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.