Experimenteren met differentiëren in de taalklas (herhaling 1)
Hoever sta jij op het gebied van klasdifferentiatie? Misschien verder dan je denkt! Als taalleerkracht bouw je vaak vanzelf differentiatie in je lessen in. Heb je toch nog het gevoel dat je meer zou kunnen doen en maak je graag kennis met een aantal concrete werkvormen? Dan nodig ik je uit om mee te komen experimenteren met differentiëren!
Programma
Aan de hand van een zelftest ga je na hoever je staat op het gebied van klasdifferentiatie.
Vervolgens ga je klassikaal en in kleine groepen aan de slag met concrete en handige, pasklare werkvormen. De nadruk ligt op haalbaar differentiëren: het omgaan met verschillen door middel van didactische en organisatorische ingrepen.
Je toetst deze werkvormen af aan de zelftest en wisselt je ervaringen en ideeën uit met collega’s.
Tot slot volgen nog een aantal voorbeelden (onder andere ook van differentiatie bij evaluatie) en enkele tips voor nog meer differentiatiekansen in de klas.
Doelstellingen
De deelnemers krijgen:
- inzicht in een aantal aspecten van differentiatie;
- concrete werkvormen die in de taalklas kunnen ingezet worden.
Doelgroep
Leerkrachten vreemde talen en NT2-leerkrachten uit het secundair en volwassenenonderwijs.
Begeleiding
Els Le Page, taalverantwoordelijke Engels en taaldocent Engels en NT2 bij Linguapolis.
Praktisch
Cursuscode:
22/TAL/035BCursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 28 april 2023 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.