Formatief handelen en cijferloos evalueren in het vak economie
Heb je soms ook het gevoel dat leerlingen, ondanks je voortdurende inspanningen, niet tot leren komen? Na een toets lijken ze alles weer vergeten. Door formatief handelen toe te passen in je lessen vergroot je de leerwinst van je leerlingen. Ook een nieuwe kijk op evaluatie kan het leren bevorderen. Neem een diepe duik in het boeiende bad van formatief lesgeven en cijferloos evalueren.
Programma
In deze nascholing krijg je een inleiding in de basis van formatief handelen en bespreken we praktijkvoorbeelden van cijferloze evaluatie uit het vak economie.
Je gaat zelf aan de slag met concrete werkvormen. Zo ben je na deze nascholing klaar om dit alles toe te passen in je eigen lespraktijk.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing:
- weet je wat de term formatief handelen inhoudt;
- pas je formatief handelen toe in je les economie via verschillende werkvormen;
- geef je effectieve feedback;
- kan je doelgericht cijferloos evalueren in het vak economie.
Doelgroep
Leerkrachten economie die een vernieuwende manier zoeken om met evaluatie om te gaan.
Geen specifieke voorkennis vereist.
Begeleiding
Kelsey Olefs geeft in het GO! atheneum Boom economische vakken aan de leerlingen van de derde graad. Ze experimenteert volop met vernieuwde manieren van evalueren en differentiëren. Ook reflecteert ze graag met collega’s over hoe het leren van leerlingen te bevorderen.
Praktisch
Cursuscode:
23/ECO/030ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 21 maart 2024 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.