Je bent hier:   Het referentiekader dementie - live online nascholing

Het referentiekader dementie - live online nascholing

Vanuit het Expertisecentrum Dementie Vlaanderen willen we je graag laten kennismaken met actuele wetenschappelijke inzichten en tendensen. Je krijgt info over het referentiekader dementie als raamwerk voor goede dementiezorg.

Tijdens deze webinar presenteren we je graag de meest recente wetenschappelijke inzichten over dementie waaronder prevalentie, preventie, vormen van dementie… Ook informeren we je over het Referentiekader voor Kwaliteit van leven, wonen en zorg voor mensen met dementie (fundamenten en praktische toepassingen).

Na het volgen van deze nascholing

• ben je op de hoogte van de actuele wetenschappelijke inzichten over dementie;
  • ga je aan de slag met de fundamenten van het Referentiekader voor Kwaliteit van leven, wonen en zorg voor mensen met dementie.

Leerkrachten secundair onderwijs, Se-n-Se en Hoger Onderwijs

Herlinde Dely is stafmedewerker kwaliteit en zorg bij het Expertisecentrum Dementie Vlaanderen. Als gerontoloog is ze gepassioneerd door goede dementiezorg. Eerder verscheen van haar o.a. ‘De schat van je leven – herinneringen ophalen met mensen met dementie’ en ‘Ik, jij, samen MENS. Een referentiekader voor kwaliteit van leven, wonen en zorg.’

Jan Steyaert, PhD, is wetenschappelijk medewerker van het Expertisecentrum Dementie Vlaanderen en gastprofessor bij UAntwerpen, faculteit sociale wetenschappen. Hij volgt o.a. de internationale literatuur op inzake dementiezorg en vertaalt vragen uit het werkveld richting Belgische onderzoekers.

Cursuscode: 23/GZW/008A

Enkele dagen voor aanvang ontvang je de link voor Teams.

Meer weten over didactische werkvormen en materialen om met het referentiekader dementie in je lespraktijk aan de slag te gaan? Volg de nascholing 'Aan de slag met het referentiekader dementie' 23/GZW/009A.

Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be

Verwachte voorbereiding door deelnemer

Je ontvangt enkele dagen voor aanvang de link voor Teams

woensdag 20 maart 2024 14:00u 16:00u via afstandsonderwijs (Microsoft Teams)