Je bent hier:
Integraal beleid voeren: van onderzoek naar praktijk rond thema's als leren leren, executieve functies en groeimindset
Integraal beleid voeren: van onderzoek naar praktijk rond thema's als leren leren, executieve functies en groeimindset
De leerlingen in je school vormen ongetwijfeld een zeer diverse groep. Elke leerlingengroep vraagt om specifieke aandacht. Op basis van een praktijkvoorbeeld dat vertrekt vanuit onderzoek, zie je hoe het voeren van een integraal beleid samen met het ganse schoolteam ALLE leerlingen op alle vlakken uitdaagt en versterkt.
Programma
Tijdens deze cursusdag krijg je manieren aangereikt om op een integrale manier beleid te voeren en linken te leggen met verschillende schooleigen domeinen zoals het onderwijskundig beleid, het ICT-beleid, het personeelsbeleid en het opvoedingsproject. Je verwerft inzichten en ontdekt strategieën om een leren leren-beleid op poten te zetten dat tegemoet komt aan de noden van alle leerlingen, dus ook de cognitief sterkere leerlingen.
Daarnaast biedt deze opleiding een interessant kader om verandering in je organisatie te brengen middels onderzoek en vorming. Je staat stil bij je eigen leiderschap en reflecteert over je schoolwerking.
Aan de hand van een presentatie, uitgewerkte voorbeelden en reflectieopdrachten ga je in interactie met de lesgever en de andere cursisten.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- heb je inzicht in een praktisch voorbeeld waarbij linken gelegd worden tussen verschillende beleidsdomeinen die tot een groot beleidsgeheel gesmeed worden;
- heb je kennis opgedaan om onderzoek en vorming in te zetten als veranderingsinstrumenten;
- reflecteer je over je eigen organisatie en je leiderschap bij een concreet voorbeeld van beleidsverandering;
- heb je een kader met praktische uitwerking aangereikt gekregen om verandering in je organisatie te brengen;
- heb je kennis gemaakt met de executieve functies en groeimindset als kader voor een leren leren-beleid.
Doelgroep
Deze nascholing is geschikt voor directies, leerlingenbegeleiders en personeelsleden die behoren tot het middenkader (lager en secundair onderwijs).
Begeleiding
John Caron is schoolleider met 15 jaar ervaring, bijzondere interesse in innovatie, waarderend leren, groeimindset, leren leren, beleid voor cognitief sterke leerlingen.
Praktisch
Cursuscode:
24/DR/281ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 26 november 2024 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.