Je bent hier:
Integrale opdrachten in STW: van Aanpak tot Zelfevaluatie
Integrale opdrachten in STW: van Aanpak tot Zelfevaluatie
Leraren integrale opdrachten (IO) werken hard om leerlingen te laten groeien in hun competenties. Tegelijk is er onzekerheid. Focussen we op wat echt belangrijk is? Maken we de juiste keuzes? Heeft het vele werk in verhouding effect op het leren van leerlingen? Beantwoorden we aan wat er van ons verwacht wordt?
Je vindt in deze vorming samen met collega’s enkele antwoorden op deze vragen.
Programma
Voormiddag
Stijn vertelt praktijkervaringen als leraar en coördinator IO en legt de link met wat het leerplan (en de inspectie) van leraren IO verwacht. De focus ligt op organisatie, evaluatie en reflectie, eerder dan op het maken van opdrachten. Centrale vraag: hoe breng je groei in competenties goed en tijdsefficiënt in kaart?
Namiddag
Deelnemers wisselen in groepjes gericht ervaringen en materiaal uit. Er wordt rekening gehouden met de specifieke context van elke school.
We vragen een bereidheid tot uitwisseling van materiaal. Breng op papier iets van jouw materiaal mee dat je wil delen. Bij voorkeur een instrument voor evaluatie of reflectie. Een opdracht(brief) waar je goede ervaringen mee hebt, kan ook.
IO is teamwork: we raden aan om met minimaal twee IO-leerkrachten van eenzelfde school deze nascholing te volgen.
Doelstellingen
De deelnemers kunnen met aangereikte ideeën en materialen (door lesgever en collega’s) in de eigen school stappen zetten op gebied van organisatie, evaluatie en reflectie in IO.
Doelgroep
Leraren integrale opdrachten in STW.
Hoewel niet noodzakelijk, raden we aan om met minimaal twee IO-leerkrachten van eenzelfde school te komen.
Begeleiding
Stijn Vanhoof: verzorgt bij KdG Hogeschool professionalisering voor docenten en is zelfstandig nascholer. Hij was tot juni 2017 leraar integrale opdrachten in het s.o. en praktijklector in de lerarenopleiding.
Praktisch
Cursuscode:
18/OND/003ABeperkt aantal deelnemers.
Syllabus, drank en lunch (soep en broodjesmaaltijd) inbegrepen.
Jouw bijdrage: 116,5 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 23 november 2018 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.