iSTEM evaluatie-instrument voor STEM-projecten
STEM-projecten evalueren is voor iedereen moeilijk. Wat moet je evalueren? Hoe moet je evalueren? Hoe hou je de werklast onder controle? Hoe rapporteer je?
Programma
De cel iSTEM Inkleuren heeft een aanpak uitgewerkt voor de evaluatie STEM-projecten/activiteiten. Aan de hand van opdrachten werk je de evaluatie uit van je eigen lesmateriaal.
Doelstellingen
Na de nascholing:
- ken je de verschillende aspecten van evaluatie;
- beschik je over handvaten om op een haalbare, transparante en efficiënte manier te evalueren aan de hand van een paar uitgewerkte voorbeelden;
- pas je de theorie toe op eigen projecten en vertaal je dit naar jouw context.
Doelgroep
STEM-leerkrachten die al een opleiding van iSTEM hebben gevolgd (Start to STEM, STEM voor gevorderden, Design STEM of een andere workshop)
Begeleiding
De nascholing wordt verzorgd door twee iSTEM-coaches (https://www.istem.be/wie-zijn-we/).
Marie-Paule Buyse heeft lesgegeven en was achtereenvolgens studentenbegeleider aan de Faculteit Wetenschappen (KU Leuven), onderwijsondersteuner en adviseur onderwijs- en internationaal beleid aan de Faculteit Ingenieurswetenschappen (KU Leuven). In 2017 werd zij projectmedewerker van STEM@School en is nu vanuit de KU Leuven actief als medewerker in de cel iSTEM inkleuren.
De cel iSTEM Inkleuren bundelt de expertise van vele partners om leerkrachten te ondersteunen in het vormgeven van hun STEM-onderwijs. Dit doen ze via coaching op maat, nascholingen en het aanbieden van inspirerend materiaal.
Praktisch
Cursuscode:
24/STM/068ASyllabus inbegrepen.
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
opgeladen laptop
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 12 november 2024 |
13:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 102 (eerste verdieping) |
Schrijf in voor deze cursus