Le binge-watching de séries françaises? Vos élèves en raffoleront! (herhaling 1)
Vous connaissez le binge-watching, le visionnage boulimique? Cette frénésie de regarder deux (ou plusieurs) épisodes de la même série en une seule séance. Beaucoup de nos élèves ont l’habitude de le faire mais peut-être moins en français. Cet atelier a pour but de stimuler l’input de la langue française à l’aide du binge-watching de séries françaises.
Programma
La série Lupin a connu un succès mondial. Dans cet atelier vous découvrirez (ou apprendrez à mieux connaître) d’autres séries particulièrement populaires parmi les jeunes. Ces séries nous permettront de réaliser bon nombre des objectifs finaux et ce non seulement au niveau de la compréhension orale!
Vous vous mettrez à la place de vos élèves en expérimentant vous-même les activités. Les exploitations proposées se situeront sur plusieurs niveaux (A2 jusqu’à B2; premier jusqu’au troisième degrés) mais sont facilement transférables à d’autres niveaux cibles.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- zet je op basis van series die populair zijn bij jongeren (o.a. Skam France) activiteiten in die bijdragen tot het realiseren van de eindtermen en dit voor verscheidene doelpublieken;
- benoem je activiteiten die gebaseerd zijn op het beeld, de klank, de interactie tussen beide of de ondertiteling;
- beschrijf je activiteiten die voorafgaand, tijdens of na het bekijken van het audiovisueel fragment kunnen gebeuren.
Doelgroep
Leerkrachten Frans (eerste,) tweede en derde graad secundair onderwijs (alle richtingen) en volwassenenonderwijs
Begeleiding
Mathea Simons is vakdidacticus Frans (FLE, français langue étrangère) (en Spaans) aan de Educatieve Master (EduMa) van de Universiteit Antwerpen, Antwerp School of Education. Haar onderzoek richt zich op vreemdetalenonderwijs enerzijds en lerarenopleiding anderzijds. Zij is voorzitter van CNO en voorzitter van de werkgroep Frans.
Praktisch
Cursuscode:
23/FRA/032BCursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 22 maart 2024 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.