Motivatie en differentiatie? Meer cava in je NT2-les!
Als leerkracht NT2 mag je nog zo je best doen, toch kan het gebeuren dat je inspanningen niet het gewenste leereffect hebben. Vaak heeft dat te maken met de motivatie van je cursisten. In deze nascholing ga je samen met vakgenoten op motivatiespeurtocht: je bezoekt een paar meesters in motivatie en leert de vier poortwachters van intrinsieke motivatie kennen: competentie, autonomie, verbondenheid en aandacht. Cava dus!
Programma
Deze nascholing is een combinatie van presentatie en praktische toepassing. Na een bespreking van het motivatiemodel zet je de verworven inzichten om in de praktijk. Je bekijkt hoe je taken en lesactiviteiten kan aanpassen volgens de principes van de intrinsieke motivatie zodat ze zorgen voor meer 'cava' in de les.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- ken je de principes van het motivatiemodel;
- gebruik je het motivatiemodel om bestaande taken en lesactiviteiten aan te passen;
- spelen je lesactiviteiten en opdrachten meer in op de motivatie van je leerlingen;
- differentieer je op basis van het model bij je lesactiviteiten.
Doelgroep
Leerkrachten NT2 basiseducatie, NT2 volwassenenonderwijs en OKAN. Er is geen voorkennis vereist. Enige ervaring in het talenonderwijs is wel een pluspunt.
Begeleiding
Jan Strybol is lerarenopleider aan de Eduma UGent waar hij instaat voor de vakdidactiek en stagebegeleiding van Nederlands niet-thuistaal. Vorige ervaringen houden onder meer in: vakdidactiek Vreemde Talen, lesgever Engels, Nederlands en NT2. Via Dictaal, het didactisch centrum voor taalonderwijs, geeft hij opleidingen over taaldidactiek en de organisatie van tweede en vreemde talenonderwijs.
Praktisch
Cursuscode:
23/NT2/035A
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 1 maart 2024 |
09:15u |
12:15u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.