Zoek een nascholing
Je bent hier: Secundair onderwijs / Sleutelcompetenties / Digitale competenties   Putting the Chat in ChatGPT: effectieve prompting (herhaling 1)

Putting the Chat in ChatGPT: effectieve prompting (herhaling 1)

Tijdens deze nascholing word je meegenomen in de wereld van prompting en leer je hoe je de output van GPT-modellen kunt verbeteren door je instructies of vraagstellingen beter te formuleren. Je ontdekt verschillende manieren om de GPT-tool in te zetten in je lessen, zoals het geven en genereren van nieuwe opgaven, het formuleren van feedback en het aanpassen van de tool aan specifieke doelen. Je werkt met een framework gebaseerd op het onderzoek van Mollick, waardoor je deze vaardigheden kunt ontwikkelen.

Daarnaast maak je kennis met de basisprincipes van GPT-tools, zoals het belang van contextvensters. Door deze sessie krijg je dus praktische handvaten om GPT-technologie op een zinvolle manier in je onderwijspraktijk toe te passen.

Effectieve prompts ingeven heeft voor jou nadien geen geheimen meer!

Programma

Tijdens deze nascholing begin je met de basiskennis over GPT-technologie. Vervolgens bouw je stapsgewijs verder door eenvoudige vragen steeds complexer te maken. Via enkele kerningrediënten werk je naar een kader waarmee je diverse vraagstukken kunt aanpakken, zoals het genereren van nieuwe opgaven of het ontwerpen van dynamische chats over schrijftaken. Deze tools helpen je om GPT-technologie effectief in te zetten in je lespraktijk.

Doelstellingen

Kennis:

  • Basiskennis over GPT-technologie: deelnemers begrijpen de basisprincipes van GPT-modellen, zoals hoe deze werken en waarom context belangrijk is.
  • Framework voor GPT-toepassingen: deelnemers zijn bekend met een framework en weten hoe dit kan worden toegepast op GPT-technologie.
  • Verschillende rollen van GPT-tools: deelnemers kennen verschillende manieren waarop GPT-tools in het onderwijs kunnen worden ingezet, zoals voor het genereren van opgaven of het ontwerpen van dynamische chats.

Vaardigheden:

  • Prompting: deelnemers kunnen effectieve prompts formuleren om de output van GPT-modellen te verbeteren.
  • Toepassen van GPT-tools: deelnemers kunnen GPT-tools inzetten voor verschillende onderwijsgerelateerde vraagstukken, zoals het creëren van nieuwe opgaven en het ontwikkelen van interactieve chatgesprekken.
  • Analyse en evaluatie: deelnemers kunnen de output van GPT-modellen analyseren en evalueren, en waar nodig bijsturen voor optimale resultaten.

Doelgroep

Leerkrachten uit alle niveaus die aan de slag wensen te gaan met GPT-technologie. Er is geen vakspecifiek profiel verbonden aan deze sessie. De aangehaalde voorbeelden komen veelal uit het secundair onderwijs maar iedereen kan aansluiten want de opdrachten vertrekken veelal vanuit het eigen perspectief van de cursist.

Begeleiding

Robbe Wulgaert is leraar programmeren, artificiële intelligentie en Design Thinking in Gent en auteur van het boek AI in de klas – praktische gids voor onderwijsprofessionals. Daarnaast is hij extern vakbegeleider bij het opleidingsonderdeel ‘Vakdidactiek B’ aan de Educatieve Master Grieks-Latijn aan de UGent. Samen met zijn studenten ontwierp hij digitaal lesmateriaal. Verder kan je Robbe vinden in afleveringen over AI-technologie zoals ‘Het Digitale Dilemma’ (VRT), ‘Snapt Ge Mij Nu’ (VRT) en ‘De Leraar Denkt … (Buiten De Krijtlijnen)'.

Praktisch

Cursuscode: 24/OND/202B

Cursusmateriaal inbegrepen


Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Karolien Geukens, 03 265 90 60, karolien.geukens@uantwerpen.be

Mee te brengen door cursist

Eigen laptop (eventueel met lader)

Datum Beginuur Einduur Locatie
donderdag 5 december 2024 09:00u 12:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 201 (tweede verdieping)


Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.

CNO maakt gebruik van cookies en scripts om je surfervaring zoveel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Lees ook de Privacyverklaring van CNO.

Duid aan welke cookies je wil toestaan.

Noodzakelijke cookies

Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.

Functionele cookies

Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.

Analytische cookies

Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.

Contacteer ons

*
*

Contactgevens

E-mail: cno@uantwerpen.be

Tel.: 03 265 29 60

IBAN: BE34 7350 0812 9190

BTW: BE 0257.216.482

Campus Drie Eiken

Universiteitsplein 1
2610 Wilrijk

Stadscampus - De Boogkeers

Boogkeers 5
2000 Antwerpen

 

Privacy - Cookiebeleid