Van sleutelcompetenties naar leren in samenhang en projecten
Onderwijsdoelen, minimumdoelen, leerplannen, conceptuele en procedurele kennis, organisatiemodellen, bouwstenen … zie je door de bomen het bos nog als het over de algemene vorming in de arbeidsmarktfinaliteit gaat? Hoe kan je vanuit zestien verschillende sleutelcompetenties of vanuit verschillende leerplannen tot leren in samenhang komen? Hoe past projectmatig werk in deze nieuwe context?
Programma
Tijdens deze informatieve nascholing verwerf je inzicht in de sleutelcompetenties, leerplannen en bijhorende terminologie. Je kan ook een doelgerichte en doeltreffende plan van aanpak ontwikkelen om tot leren in samenhang te komen via lessen en projecten.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing
- verwerf je inzicht in de sleutelcompetenties, leerplannen en bijhorende terminologie voor de algemene vorming in de A-finaliteit.
- ontwikkel je een doelgericht en doeltreffend plan van aanpak om tot leren in samenhang te komen via lessen en projecten.
Doelgroep
Leerkrachten en leerkrachtenteams PAV in de tweede en derde graad. Ook leerkrachten die de sleutelcompetenties van de basisvorming uit de arbeidsmarktfinaliteit via andere clusters integreren zijn welkom.
Begeleiding
Maarten De Beucker is leerkracht PAV aan het Scheppersinstituut Deurne en Antwerpen. Daarnaast is hij verbonden aan de Universiteit Antwerpen als assistent vakdidactiek MAVO/PAV en als stagebegeleider. Maarten is tevens pedagogisch begeleider PAV/MAVO, Mens & Samenleving en klasmanagement bij CEBECO.
Praktisch
Cursuscode:
24/PAV/007ASyllabus inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Miet Oost, 03 265 29 79, miet.oost@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Eventueel laptop.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
maandag 3 februari 2025 |
13:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Schrijf in voor deze cursus