Je bent hier:
Via blended onderwijs inzetten op flexibiliteit: een absolute meerwaarde in het lager onderwijs!
Via blended onderwijs inzetten op flexibiliteit: een absolute meerwaarde in het lager onderwijs!
Face to face lessen combineren met zelfstandige digitale activiteiten heeft veel voordelen. Je kunt de betrokkenheid en het zelfgestuurd leren van je leerlingen verhogen, de leerwinst van elke leerling in kaart brengen en op maat werken van elk kind. Bovendien kan je de tijd die je bespaart investeren in extra zorg. Ontdek de vele mogelijkheden van Chromebooks, computers, tablets en digitale borden om leerlingen vanaf het 2de leerjaar beter te ondersteunen in hun leerproces.
Programma
Je verkent verschillende digitale platformen en tools (zowel gratis als betalend) om jouw lessen te versterken, zoals Google Classroom, Google Sheets, Google Forms, Quizlet, BookWidgets, Mentimeter, Calcupal, Canva en QR-codes. Je bekijkt kritisch hun meerwaarde en inzetbaarheid in functie van het verhogen van leerwinst en het inzetten op zelfgestuurd leren. Je onderzoekt hoe je jouw klasmanagement aanpast om ten volle in te zetten op het oefenen van 21ste eeuwse vaardigheden. Er wordt ook tijd voorzien om ervaringen en ideeën uit te wisselen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- werk je digitale toepassingen voor je eigen klaspraktijk uit;
- benoem je hoe een digitale toepassing een meerwaarde is voor jouw onderwijspraktijk;
- benoem je concrete acties om het zelfgestuurd leren van leerlingen gaandeweg te verhogen;
- pas je jouw klasmanagement aan om ruimte te maken voor digitale toepassingen;
- zet je in op het oefenen van de 21ste eeuwse vaardigheden.
Doelgroep
(Zorg)leerkrachten, zorgcoördinatoren en directies/beleidsondersteuners uit het lager onderwijs.
Voorkennis: je bent niet bang om te experimenteren met digitale middelen.
Begeleiding
Cindy Cottenjé is directeur van innovatieve basisschool De STEMpel Brugge, Google ambassadeur en -opleider binnen scholengroep Impact. Daarnaast is ze Lego Education Teacher Trainer.
Praktisch
Cursuscode:
22/LAG/123ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Tamara Bonne, 03 265 29 89, tamara.bonne@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Een opgeladen laptop of Chromebook (met voedingskabel) en hoofdtelefoon.
Zorg er voor dat je laptop/Chromebook toegang heeft tot andere domeinen en andere wifi-netwerken (eventueel afstemmen met je ICT-coördinator).
Gelieve vooraf al in te loggen in de Google Classroom aan de lesgroep via de code: rn27d6w
Dit is de link naar een handleiding. Indien dit niet lukt, dan moet je langsgaan bij de ICT-coördinator om jouw account toegang te geven tot de professionele Google-omgeving van C. Cottenjé (@sgimpact.be)
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
vrijdag 28 april 2023 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.