Je bent hier:
Actions teach louder than words: motiveer je leerlingen met participatieve werkvormen
Actions teach louder than words: motiveer je leerlingen met participatieve werkvormen
Gebruik je graag eens een andere werkvorm dan een Kahootquiz om je leerlingen echt te zien opgaan in je les? Ontdek met welke activerende werkvormen je jouw leerlingen écht bij de les kan betrekken!
Programma
In deze nascholing gaan we aan de slag met participatieve werkvormen waarmee je jouw leerlingen kan uitdagen om ook de droogste leerstof actief te verwerken. Blaas je methode leven in met information gaps, laat leerlingen gesprekken voeren in de doeltaal met een papieren happer, test uit tot welke ‘chaos’ je bereid bent in een woordenschatles en veil grammaticafouten voor het hoogste bod.
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- kan je participatieve werkvormen selecteren op maat van jouw leerlingen;
- kan je motiverende activiteiten creëren op basis van de aangereikte voorbeelden;
- heb je ervaren hoeveel energie activerend onderwijs kan geven.
Doelgroep
Leerkrachten Engels uit het secundair onderwijs. Ook leerkrachten moderne vreemde talen en leerkrachten in opleiding zijn welkom. De voorbeelden zijn ook, mits een vertaalslag naar het eigen vak, voor hen bruikbaar. Geschikt voor alle graden.
Begeleiding
Rozemarijn Maris is leerkracht Engels en Duits in de tweede en derde graad van het Sint-Ritacollege in Kontich en tot in 2024 praktijklector Engelse vakdidactiek en begeleider van de groeistages Engels bij de Educatieve master van de UAntwerpen.
Praktisch
Cursuscode:
24/ENG/035ACursusmateriaal inbegrepen
Jouw bijdrage: 66 EUR.
Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 6 februari 2025 |
09:30u |
12:30u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.024 (gelijkvloers) |
Schrijf in voor deze cursus