Je bent hier:   Boost schrijfvaardigheid in je les Engels

Boost schrijfvaardigheid in je les Engels

Hoe kan je de schrijfvaardigheid van je leerlingen boosten? In deze nascholing neem je zowel korte functionele teksten als uitgebreide creatieve schrijfopdrachten onder de loep. Je leert hoe je een schrijfopdracht kan ontwerpen die relevant en/of authentiek is, gekoppeld is aan kennis én leerlingen motiveert om aan de slag te gaan.

Schrijfvaardigheid oefenen is een uitdaging, zeker in tijden van AI. Hoe kan je ervoor zorgen dat je leerlingen zich op een authentieke manier schriftelijk weten uit te drukken? Hoe gebruik je AI als hulpmiddel?
Tijdens deze sessie verwerf je inzichten en strategieën die motiveren om de schrijfvaardigheid te versterken en creativiteit en zelfexpressie te stimuleren. Je leert hoe je lesmateriaal effectiever en tijdsefficiënter kunt gebruiken en ontdekt innovatieve manieren om schrijfvaardigheid te ontwikkelen, ook in een digitale omgeving.
Er komen heel wat activerende werkvormen aan bod, van korte oefeningen tot complete lesideeën, met aandacht voor differentiatie. Je ontdekt enkele manieren om de evaluatie van schrijfvaardigheden minder complex en tijdrovend te maken en hoe feedback het leerproces versterkt.
De sessie is dynamisch en activerend opgebouwd met de kans om strategieën en werkvormen uit te proberen.

Na het volgen van de nascholing

• kan je actief aan de slag gaan met de aangeboden werkvormen en schrijfopdrachten;
  • zet je op een effectieve manier strategieën in rond schrijfvaardigheid;
  • versterk je het leerproces van je leerlingen door gericht feedback te geven en te evalueren.

Deze sessie is gericht op de onervaren leraar Engels en/of de leraar die graag in elke les meer nadruk wil leggen op schrijfvaardigheid en op zoek is naar inspiratie.

Isabel Pasmans gaf 22 jaar les in de 1ste en 2de graad TSO, domein toerisme en talen, waarvan de laatste 12 jaar voltijds Engels.

Cursuscode: 24/ENG/041A

Cursusmateriaal inbegrepen

Ben je geïnteresseerd in de andere vaardigheden? Dan verwijzen we je graag naar 2 andere sessies van Isabel Pasmans, nl. 'Boost lees- en luistervaardigheid in je les Engels' en 'Boost spreekvaardigheid in je les Engels'.

Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be

Een opgeladen laptop en de methode die gebruikt wordt in de klas (op papier of digitaal).

maandag 5 mei 2025 13:00u 16:00u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping)