Je bent hier:   Boost spreekvaardigheid in je les Engels

Boost spreekvaardigheid in je les Engels

Inzetten op spreekvaardigheid in de les Engels is van cruciaal belang voor de taalontwikkeling van leerlingen en hun zelfvertrouwen op vlak van communicatieve vaardigheden. Wil jij de spreekvaardigheid van je leerlingen boosten? In deze sessie ontdek je diverse activerende werkvormen die je kan inzetten om de spreekvaardigheid van je leerlingen te versterken en de spreekdurf en motivatie te vergroten.

Ontdek verschillende interactieve methoden die leerlingen aanmoedigen om actief deel te nemen en hun mondelinge communicatievaardigheden te versterken. Tijdens deze sessie krijg je heel wat werkvormen aangereikt, van hele korte oefeningen die geen tot weinig voorbereiding vragen tot complete lessen rond spreekvaardigheid. Hoe werk je op een geïntegreerde manier aan spreekvaardigheid? En ook… hoe evalueer je dit?

Na het volgen van de nascholing

• kan je actief aan de slag gaan met de aangeboden werkvormen;
  • heb je inzicht gekregen in de integratie van kennis en vaardigheden in de les en evaluaties.

Deze sessie is gericht op de onervaren leraar Engels en/of de leraar die graag in elke les meer nadruk wil leggen op spreekvaardigheid en op zoek is naar inspiratie.

Isabel Pasmans gaf 22 jaar les in de 1ste en 2de graad TSO, domein toerisme en talen, waarvan de laatste 12 jaar voltijds Engels.

Cursuscode: 24/ENG/042A

Cursusmateriaal inbegrepen

Ben je geïnteresseerd in de andere vaardigheden? Dan verwijzen we je graag naar 2 andere sessies van Isabel Pasmans, nl. 'Boost lees- en luistervaardigheid in je les Engels' en 'Boost schrijfvaardigheid in je les Engels'.

Inlichtingen bij: Carolyn Smout, 03 265 29 73, carolyn.smout@uantwerpen.be

Een smartphone of tablet en indien gewenst de methode die gebruikt wordt in de klas (op papier of digitaal).

maandag 21 oktober 2024 09:15u 12:15u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 212 (tweede verdieping)