Je bent hier:   ChatGPT als creatieve assistent van de leerkracht economie

ChatGPT als creatieve assistent van de leerkracht economie

Op korte tijd heeft ChatGPT een plek veroverd in de maatschappij. Ook in het onderwijs worden leerkrachten steeds vaker geconfronteerd met deze nieuwe realiteit. ChatGPT kan echter ook ingezet worden als handige tool en creatieve assistent van de leerkracht. In deze nascholing ontdek je wat generatieve AI is en welke mogelijkheden het biedt voor jou als leerkracht economie.

In deze nascholing krijg je een toelichting van generatieve AI. Zo biedt ChatGPT veel mogelijkheden maar houdt het ook risico’s in. Vervolgens bespreken we concrete toepassingen waarbij deze tool jou als leerkracht economie kan helpen om kwaliteitsvol les te geven. Tenslotte ga je zelf aan de slag, kan je vragen stellen en je ervaringen en inspiratie delen.

Na het volgen van de nascholing:

• kan je de mogelijkheden, beperkingen en risico’s van ChatGPT onderscheiden;
  • weet je waarvoor en hoe je ChatGPT kan gebruiken;
  • sta je open voor ChatGPT als een bijkomende tool die je als leerkracht economie kan inzetten.

Leerkrachten secundair onderwijs die een economisch of aanverwant vak geven en benieuwd zijn naar de mogelijkheden van ChatGPT.
Voorkennis van ChatGPT is niet vereist.

Michaël Van Bets is leerkracht economie en bedrijfseconomie aan BimSem te Mechelen. Omwille van eerdere werkervaringen in onder meer de IT-sector, heeft hij een uitgesproken interesse in digitale tools die de kwaliteit van de lessen kunnen verbeteren.

Cursuscode: 24/ECO/038A

Cursusmateriaal inbegrepen

Inlichtingen bij: Maxime Wauters, 03 265 87 23, maxime.wauters@uantwerpen.be

Volledig opgeladen laptop.

Verwachte voorbereiding door deelnemer

Om tijdens de nascholing zelf aan de slag te gaan met ChatGPT, kan je al een account creëren via https://chat.openai.com/auth/login.

donderdag 24 oktober 2024 13:30u 16:30u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping)