Je bent hier:
Feedback in je taalles die motiveert, stimuleert en leerlingen uitdaagt!
Feedback in je taalles die motiveert, stimuleert en leerlingen uitdaagt!
Procesgerichte feedback is een krachtige hefboom voor het leren van leerlingen. Maar hoe pak je dit concreet aan in je taalles?
Programma
We bekijken samen wat procesgerichte feedback inhoudt en hoe je dat op effectieve én efficiënte wijze aanpakt. Aan de hand van concrete voorbeelden en handige tips ga je zelf aan de slag en leer je hoe jij motiverende en stimulerende feedback geeft aan je leerlingen, heel specifiek voor je (vreemde)taalvak. Zo heb je aan het einde van deze workshop heel wat tools en praktische voorbeelden om al je leerlingen feedback te geven die hen helpt om hun taalcompetenties aan te scherpen
Doelstellingen
Na het volgen van de nascholing:
- weet je wat feedup, feedback en feedforward betekent;
- begrijp je het belang van effectieve feedback;
- kan je zelf een effectieve manier van feedback geven ontwikkelen (van eindpunt naar startpunt);
- weet je wat werkt om leerlingen een taal te helpen verwerven.
Doelgroep
Leraren talen secundair en volwassenenonderwijs
Begeleiding
Mariet Vrancken begeleidde de voorbije 15 jaar meer dan honderd scholen in Vlaanderen en Nederland rond thema’s als evalueren en feedback geven, competentiegericht leren, digitalisering, formatief handelen. Ze is auteur van het boek Onderwijs Hybride Organiseren, waarin ze omschrijft hoe de school niet langer als een op zichzelf staand instituut kan fungeren, maar een onderdeel is van een lerend netwerk. Mariet is medeoprichter van De MET in Leuven en heeft ruime ervaring als leraar, directeur en procesbegeleider bij tal van onderwijsinstanties. Ze begeleidt directies én leraren bij onderwijstransformaties.
Praktisch
Cursuscode:
23/TAL/058ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Gonda Peeters, 03 265 56 27, gonda.peeters@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Een aantal voorbeelden van feedback die men geeft op het werk van leerlingen.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 5 maart 2024 |
09:00u |
16:00u |
Universiteit Antwerpen, Campus Drie Eiken, Universiteitsplein 1, 2610 Wilrijk, Gebouw D (parking P2), lokaal D.021 (gelijkvloers) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.