Je bent hier:
Je school promoten met beperkte tijd en beperkt budget? Een haalbare kaart!
Je school promoten met beperkte tijd en beperkt budget? Een haalbare kaart!
Deze nascholing werd eerder aangeboden onder de naam 'Hoe een PR-beleid op school voeren met weinig tijd en geld?'.
Kan je school extra zichtbaarheid gebruiken zodat je meer ‘gekend’ en ‘bekend’ wordt? Dan is het tijd voor een strategisch communicatieplan. Door de juiste keuzes te maken kan je met een beperkt budget en beperkte tijd toch je doelen bereiken. In deze nascholing krijg je de belangrijkste handvaten om een effectief en haalbaar communicatieplan op te stellen voor je school. We gaan er ook meteen praktisch mee aan de slag.
Programma
Je krijgt inzicht in een helder theoretisch model, aangevuld met praktische voorbeelden uit de onderwijscontext. Dankzij de theoretische principes, voorbeelden van de docent en gedeelde ervaringen van de deelnemers, heb je alle bouwstenen in huis om zelf een strategisch plan op te maken voor de externe communicatie van jouw school.
Doelstellingen
De deelnemers:
- kennen de belangrijkste elementen voor een effectief en haalbaar communicatieplan;
- krijgen praktische handvaten om met dit communicatieplan zelf aan de slag te gaan;
- kunnen een realistisch communicatiekader ontwikkelen op maat van de eigen school (rekening houdend met tijd en budget);
- kunnen inspanningen evalueren en bijsturen.
Doelgroep
Directie, middenkader en ondersteunend personeel (alle onderwijsniveaus)
Begeleiding
Delphine Van Belleghem is communicatiefreelancer en heeft meer dan 8 jaar ervaring in het ondersteunen van non-profit organisaties op vlak van communicatie. Naast het geven van opleidingen (sociale media, schrijven voor het web en communicatiestrategie) helpt ze bedrijven en organisaties om meer online zichtbaarheid te krijgen.
Praktisch
Cursuscode:
24/DR/162ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Opgeladen laptop, voorbeelden van communicatiedragers die je tijdens de opleiding beoordeeld wil zien: logo, folders, affiches, tijdschriften, …
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
donderdag 20 februari 2025 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 202 (tweede verdieping) |
Schrijf in voor deze cursus
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.