Je bent hier:
Personeelsadministratie voor beginners (bu)so (herhaling 1)
Personeelsadministratie voor beginners (bu)so (herhaling 1)
Als medewerker van een personeelssecretariaat ben je verantwoordelijk voor een correcte administratieve opvolging van een veelheid aan personeelsdossiers. Daarnaast sta je in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening en kan men bij jou terecht voor informatie rond personeelsreglementering. Tijdens dit traject krijg je als beginnend medewerker van een personeelsdienst inzicht in de complexe wereld van de diverse personeelsdossiers, kan je aan de slag met de administratieve verwerking en controle van een opdrachtverdeling, kan je de terzake doende regelgeving raadplegen en interpreteren en kan je dit alles op een overzichtelijke manier praktisch uitvoeren en opvolgen.
De lesgevers bezorgen vanuit hun praktijkervaringen informatie en voorbeelden. Om eigen accenten te kunnen leggen voor de verschillende onderwijsnetten wordt lesdag twee opgesplitst, enerzijds voor cursisten vrij gesubsidieerd secundair onderwijs en anderzijds voor cursisten gemeenschapsonderwijs.
Programma
Dag 1: Begrippenkader - onderwijslandschap - omkadering - opdrachtenverdeling - praktische organisatie personeelssecretariaat
Dag 2: Tijdelijke aanstellingen: werving en onthaal personeel, voorrangsregels, indiensttredingsdossier - vaste benoemingen: vacantverklaring, voorrangsregels, dossier vaste benoeming
Dag 3: Reaffectatie en wedertewerkstelling, draagwijdte van de vaste benoeming, het ponderatievolume, salarisschalen, berekening van de wedde: van bruto naar netto
Dag 4: Verlofstelsels: overzicht dienstonderbrekingen, ziekte- en bevallingsverlof, reglementering inzake vervanging van afwezige personeelsleden
Dag 5: Anciënniteiten: soorten, verschilpunten en berekening
Dag 6: Toepassingen op de theorie van de voorbije vijf lesdagen met extra aandacht voor jaarplanning – arbeidsongevallen – communicatie met AgODi
Voor deelnemers uit BuSO plannen we een (facultatieve) extra cursusdag op waar je specifiek stilstaat bij de verschilpunten tussen het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Inschrijven kan je via deze LINK.
Werkvormen
- onderwijsleergesprek
- praktische toepassingen (bv. berekening wedde, anciënniteiten, voorrangsregels)
- mogelijkheid tot eigen inbreng
Doelstellingen
Je weet waar je de nodige informatie kan vinden over onderwijsreglementering, onderwijsactualiteit, formulieren en gegevens betreffende personeelsadministratie (niveau beginners).
Je kan deze informatie toepassen in de dagelijkse praktijk van een personeelssecretariaat (onderwerpen: zie programma).
Doelgroep
Medewerkers personeelssecretariaat en directie (buiten)gewoon secundair onderwijs, max. 1 jaar ervaring.
Begeleiding
Katleen Albrecht, personeelsdeskundige Scholengemeenschap Sint-Donaas Brugge
Griet Vanhaverbeke, personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
Annelies Nelissen,personeelsadministratie bij BuSO-KIDS Hasselt
Isabel Van Hove, personeelsdeskundige Scholengemeenschap Karel de Goede, Brugge.
Rik Vanoost, personeelsverantwoordelijke Hasp-O Stadsrand, Hasp-O Zepperen, Hasp-O Zuid (Buso) Sint-Truiden en stafmedewerker scholengemeenschap Hasp-O
Praktisch
Deze cursus loopt over 6 dagen.
Cursuscode:
24/OP/001BCursusmateriaal en lunches inbegrepen
Jouw bijdrage: 696 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Alle deelnemers brengen een opgeladen laptop mee.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 21 januari 2025 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
donderdag 6 februari 2025 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
dinsdag 18 februari 2025 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
dinsdag 25 februari 2025 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping) |
donderdag 13 maart 2025 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
donderdag 27 maart 2025 |
09:15u |
16:15u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 203 (tweede verdieping) |
Deze cursus is volzet.Inschrijven op wachtlijst
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.