Je bent hier:
Personeelsadministratie voor beginners - live online nascholing
Personeelsadministratie voor beginners - live online nascholing
Als medewerker van een personeelssecretariaat ben je verantwoordelijk voor een correcte administratieve opvolging van een veelheid aan personeelsdossiers. Daarnaast sta je in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening en kan men bij jou terecht voor informatie rond personeelsreglementering. Tijdens dit traject krijg je als beginnend medewerker van een personeelsdienst inzicht in de complexe wereld van de diverse personeelsdossiers, kan je aan de slag met de administratieve verwerking en controle van een opdrachtverdeling, kan je de terzake doende regelgeving raadplegen en interpreteren en kan je dit alles op een overzichtelijke manier praktisch uitvoeren en opvolgen.
De lesgevers bezorgen vanuit hun praktijkervaringen informatie en voorbeelden. Om eigen accenten te kunnen leggen voor de verschillende onderwijsnetten wordt lesdag twee opgesplitst, enerzijds voor cursisten vrij gesubsidieerd secundair onderwijs en anderzijds voor cursisten gemeenschapsonderwijs.
Programma
Dag 1: Begrippenkader - onderwijslandschap - omkadering - opdrachtenverdeling - praktische organisatie personeelssecretariaat
Dag 2: Tijdelijke aanstellingen: werving en onthaal personeel, voorrangsregels, indiensttredingsdossier - vaste benoemingen: vacantverklaring, voorrangsregels, dossier vaste benoeming - infobronnen.
De lesdag vindt plaats op verschillende locaties voor gesubsidieerd onderwijs en voor GO!.
Dag 3: Reaffectatie en wedertewerkstelling - weddes: berekening en salarisoverzicht - infobronnen
Dag 4: Verlofstelsels: overzicht dienstonderbrekingen, ziekte- en bevallingsverlof, reglementering inzake vervanging van afwezige personeelsleden.
Dag 5: Anciënniteiten: soorten, verschilpunten en berekening
Dag 6: Einde schooljaar - arbeidsongevallen - jaarplanning personeelssecretariaat - communicatie met Agodi - uitgebreide oefening rond opdrachtverdeling
Voor deelnemers uit BuSO plannen we een extra zevende cursusdag in mei waar je specifiek stilstaat bij de verschilpunten tussen het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Na inschrijving voor dit traject, ontvang je tijdig een mail om in te tekenen op deze extra cursusdag.
Werkvormen
- onderwijsleergesprek
- praktische toepassingen (bv. berekening wedde, anciënniteiten, voorrangsregels)
- mogelijkheid tot eigen inbreng
Doelstellingen
- Je weet waar je de nodige informatie kan vinden over onderwijsreglementering, onderwijsactualiteit, formulieren en gegevens betreffende personeelsadministratie (niveau beginners).
- Je kan deze informatie toepassen in de dagelijkse praktijk van een personeelssecretariaat (onderwerpen: zie programma).
Doelgroep
Medewerkers personeelssecretariaat en directie SO en BuSO, max. 1 jaar ervaring.
Begeleiding
- Katleen Albrecht, coördinator Centrale Administratie vzw Sint-Lodewijk, Brugge
- Marina Jonckers, directeur SO met detachering naar ACOD Onderwijs
- Ruben Maes, coördinator centrale personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
- Els Schellekens, personeelsverantwoordelijke Sint-Gabriëlcollege, Boechout
- Isabel Van Hove, medewerkster centrale personeelsadministratie Karel de Goede vzw Brugge
- Rik Vanoost, personeelsverantwoordelijke Hasp-O Stadsrand, Hasp-O Zepperen, Hasp-O Zuid (Buso) Sint-Truiden
Praktisch
Deze cursus loopt over 6 dagen.
Cursuscode:
20/OP/001ADeze nascholing vindt op dagen 1, 3, 4, 5, 6 plaats via afstandsonderwijs aan een aangepaste prijs van € 606.
Dag 2 moet wegens de aard van de lesdag plaatsvinden in contactonderwijs. Op deze dag zijn syllabus, drank, broodjeslunch met soep en dessert inbegrepen.
Jouw bijdrage: 606 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 29 60, cno@uantwerpen.be
Mee te brengen door cursist
Alle deelnemers brengen een eigen laptop mee.
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 27 oktober 2020 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
maandag 9 november 2020 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
donderdag 19 november 2020 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
donderdag 26 november 2020 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
donderdag 3 december 2020 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
dinsdag 15 december 2020 |
09:15u |
16:15u |
via afstandsonderwijs (Microsoft Teams) |
Inschrijven voor deze nascholing is niet meer mogelijk. Klik hier voor het huidige nascholingsaanbod.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.