Je bent hier:   Taalvaardigheden in je NT2-les: een brede kijk met specifieke NT2-wenken

Taalvaardigheden in je NT2-les: een brede kijk met specifieke NT2-wenken

In NT2-lessen werk je voortdurend rond de vier vaardigheden.
In deze workshop frissen we onze brede vaardighedendidactiek op maar kijken we onmiddellijk met een specifieke NT2-bril.

Hoe werk je aan technisch en begrijpend lezen in je NT2-klas, welke (digitale) middelen kan je inzetten?
Hoe ga je met schrijfvaardigheid aan de slag?
En hoe komen spreek- en luistervaardigheid tot hun recht in een klas vol Nederlandse taalleerders? Welke plek heeft woordenschat?

Na het volgen van de nascholing:

• kan je diverse werkvormen toepassen bij de taalvaardigheden;
  • kan je taalsteun bieden op maat van je NT2-leerlingen/-cursisten bij de verschillende vaardigheden;
  • weet je hoe technologie/AI jou en je leerlingen kan ondersteunen bij het werken aan vaardigheden;
  • heb je handvatten om geïntegreerd met vaardigheden aan de slag te gaan.

Leerkrachten NT2 basiseducatie, NT2 volwassenenonderwijs en OKAN

Eva Faes was jarenlang NT2-leerkracht en leerkracht Nederlands in het tweedekansonderwijs. Daarnaast gaf ze ook Engels als vreemde taal in het volwassenenonderwijs. Sinds enkele jaren is ze verbonden aan de lerarenopleidingen kleuter-, lager én secundair onderwijs als lerarenopleider en onderzoeker.

Cursuscode: 24/NT2/055A

Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be

Breng een eigen taaltaak of een oefening rond vaardigheden en een eigen leesopdracht mee

vrijdag 14 februari 2025 09:30u 16:30u Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 103 (eerste verdieping)