Je bent hier:
Timemanagement en persoonlijke organisatie - leidinggevenden en middenkader
Timemanagement en persoonlijke organisatie - leidinggevenden en middenkader
Werken in het onderwijs betekent gegarandeerd dat je niet altijd op voorhand het verloop van je dag kan vastleggen. Dit is uiteraard zeer boeiend en zorgt voor de nodige afwisseling, maar het kan eveneens het gevoel geven dat je niets doet van wat je wenst te doen... Veel afwisseling en een continue stroom van input is niet enkel een kenmerk van het onderwijs, het is eigen aan onze huidige samenleving.
Programma
Hoe ga je nu om met deze realiteit? Binnen deze nascholing kijken we naar hoe je jezelf kan organiseren én hoe je flexibel kan inspelen op de onverwachte tussenkomsten. Je krijgt géén pasklare oplossing die voor jou kiest wat je vandaag, deze week of op langere termijn gaat doen. Je krijgt wel een kader aangereikt dat je helpt om je energie te concentreren en productiever te zijn in je werk en privéleven. Je krijgt een aanzet tot een betrouwbaar systeem waarin je alles wat je moet doen, kan onderbrengen, zodat je je hoofd kan leegmaken en focussen op waar je nu mee bezig bent.
Praktische tips worden afgewisseld met oefeningen over hoe je dit in je eigen unieke werk- en privésituatie kan integreren. Deze nascholing is o.a. gebaseerd op de principes uit het boek Getting things done van David Allen.
Doelstellingen
Na het volgen van deze nascholing...
- heb je inzicht in de principes van timemanagement;
- breng je je eigen werking op een systematische manier in kaart;
- werk je pro-actief en resultaatgericht;
- ga je productiever om met je tijd, zowel professioneel als privé;
- plan je evenwichtig en flexibel;
- gebruik je 5 verschillende stappen om alle inkomende informatie (to do's, vragen, informatie, ideeën) om te zetten in concrete acties;
- verwoord je het belang van planning en denkwerk voor een vlotte, persoonlijke organisatie;
- maak je keuzes om je eigen werkbeheer verder te optimaliseren volgens de 5 stappen.
Doelgroep
Leidinggevenden en middenkader (alle onderwijsniveaus)
Begeleiding
Roeland Van Kerckhove volgde opleidings- en onderwijswetenschappen met een specialisatie in opleiden van volwassenen en is actief als centrumbegeleider in het volwassenenonderwijs.
Praktisch
Cursuscode:
24/DR/182ACursusmateriaal en lunch inbegrepen
Jouw bijdrage: 132 EUR.
Inlichtingen bij: Reinhilde Mampuys, 03 265 46 82, reinhilde.mampuys@uantwerpen.be
Datum |
Beginuur |
Einduur |
Locatie |
dinsdag 18 februari 2025 |
09:30u |
16:30u |
Universiteit Antwerpen, Boogkeers 5 (aan het Mechelseplein), 2000 Antwerpen, lokaal 201 (tweede verdieping) |
Schrijf in voor deze cursus
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).
Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.
Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.