Alfred L. Hall, Ph.D., Assistant Dean, College of Education, The University of Memphis
This presentation will provide an overview of the national report, STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. The overview will describe the ongoing debate and dialogue in the U.S. about the presence of integrated STEM education in K-12 classrooms, as well as student access to such educational opportunities. This debate is often characterized between the preference of “STEM for ALL” or specialized STEM schools for students with demonstrated abilities and interest in STEM. Additionally, the presentation will highlight several recommendations from the national report that are intended to foster ideas and conversations regarding integrated STEM research, outcomes for students, program design and assessment. Specific examples from two, integrated STEM schools in Memphis, Tennessee will be shared, as well.
voorzitter: Prof. dr. Wim Dehaene, KU Leuven
sprekers: Prof. dr. Mieke De Cock, KU Leuven en dr. Heidi Knipprath, KU Leuven
We worden steeds meer geconfronteerd met maatschappelijke en technologische problemen. Om jongeren meer inzicht te bieden in de verschillende aspecten van alle STEM-disciplines en in de relevantie van STEM bij het zoeken naar een oplossing voor deze complexe problemen, werd vier jaar geleden het project STEM@school opgestart. Het ontwikkelen en het uittesten van leermateriaal voor geïntegreerd STEM-onderwijs in Vlaamse secundaire scholen stonden centraal in dit project. Tijdens deze lezing beantwoorden we vijf vragen over geïntegreerd STEM-onderwijs: waarom, wat, wie, waar en wanneer. Tot slot blikken we terug op vier jaar STEM@school en wat we hieruit geleerd hebben.
Mogelijkheid tot vragen stellen aan leerkrachten die ontwikkeld hebben, geïmplementeerd hebben, directeurs en onderzoekers.
CNO maakt gebruik van cookies en scripts om je surfervaring zoveel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.
Lees ook de Privacyverklaring van CNO.
Duid aan welke cookies je wil toestaan.
Noodzakelijke cookies
Sommige cookies zijn nodig om de kernfunctionaliteit van onze website mogelijk te maken. De website zal niet goed werken zonder deze noodzakelijke cookies. Daardoor zijn ze standaard ingeschakeld en kunnen ze niet worden uitgeschakeld.
Functionele cookies
Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden over het algemeen enkel gedefinieerd naar aanleiding van acties die je uitvoert en die je in staat stellen om gebruik te maken van de diensten die wij aanbieden (definitie van je privacyvoorkeuren, connectie, invullen van formulieren, enz.).Je kan je browser zo configureren dat deze cookies worden geblokkeerd of dat je over deze cookies wordt gewaarschuwd, maar daarna zullen sommige delen van de site niet meer werken.
Analytische cookies
Analytische cookies stellen ons in staat om surfpatronen te meten en te bepalen welke rubrieken van onze website werden bezocht, om gewoontes te meten en onze diensten te verbeteren. Ze laten ons zien welke pagina's het meest en het minst populair zijn en hoe bezoekers zich verplaatsen op de site.Als je deze cookies niet toestaat, weten we niet wanneer je onze site hebt bezocht en kunnen we de gewoontes ervan niet controleren.